کتاب
ساعت ٢:۳٥ ‎ب.ظ روز جمعه ۱٩ خرداد ،۱۳۸٥  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!

اخلاق در خانواده جناب حجت الاسلام و المسلمین سيد علي اکبر حسيني
http://www.hosseini.parsgig.com

http://salambarkhorshid.blogfa.com

http://hosieni.blogfa.com/

براي تهيه کتاب مي توانيد:

1- با ايميل akhlaghdarkhanevadeh@gmail.com در ارتباط باشيد.

۲- با تلفن 09121516195 تماس حاصل نماييد.

۳- از طريق "انتشارات مدرسه الامام علي بن ابي طالب(ع)" اقدام فرماييد.

---
ناشر کتاب هم در اين زمينه توضيحات جامعي داده است که خواندن آن خالي از لطف نيست:

... پس از گذشت حدود ۱۵ سال از آخرين چاپ کتاب اخلاق در خانواده، به فکر افتاديم که براي پاسخگويي به درخواستهاي مکرر و نياز خانواده ها -خصوصا جوانان- مجددا اين کتاب راهگشا و مفيد را منتشر کنيم. لذا با کسب اجازه از مؤلف محترم و با حروف چيني و صفحه آرايي و طراحي روي جلد جديد، همراه با اضافاتي مثل پاورقي ها، خلاصه زندگي و چند تصوير از مؤلف، کتاب را به علاقمندان تقديم کنيم. توضيح اينکه اين کتاب شامل نامه هاي بينندگان برنامه تلويزيوني اخلاق در خانواده و پاسخ هاي دقيق و کاربردي استاد سيد علي اکبر حسيني به اين نامه هاست؛ بنابراين هر بخش و هر نامه از اين کتاب را که بگشاييد، مطلبي مستقل و پندآموز و زيبا درمي يابيد. اين کتاب طي سالهاي گذشته در ۱۳ مرحله چاپ و مجموعا حدود ۱۰۰ هزار جلد، نشر و توزيع شده و چندين سال است که در بازار کتاب، ناياب شده است. اميدواريم چاپ مجدد آن در اين مرحله که در تيراژ ۵۰۰۰ جلد انجام شده، خدمتي به فرهنگ و اخلاق جامعه باشد

 
 
ساعت ۱:٥٦ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٩ خرداد ،۱۳۸٥  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!
امشب داشتم وب گردی می کردم و همسنطور واسه خودم از اسم معلم هام و مدرسه هام سرچ می کردم شاید همکلاسی قدیمی پیدا کنم.
این رو دیدم
صابر امید انقلاب مدرسه
http://saberbostani.tripod.com/id17.html

 
ا گر شيعه حق است، چرا در اقليت است و اكثر مسلمانان جهان، آن را نپذيرفته اند؟
ساعت ۱:۳٦ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٩ خرداد ،۱۳۸٥  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!
شناخت حق و باطل، در گرو كمي پيروان و يا فزوني آنها نيست. در جهان امروز، نسبت مسلمانان به منكران اسلام، در حدود يک پنجم يايک ششم است. اكثريت ساكنان خاور دور را بت پرستان و گاوپرستان و ساير منكران ماوراء طبيعت تشكيل مي دهند. چين با جمعيت متجاوز از يک ميليارد، جزء اردوگاه الحادي كمونيسم است و اكثريت مردم هندوستان را، كه نزديک يک ميليارد جمعيت دارد، گاوپرستان و بت پرستان تشكيل مي دهند. و از سويي چنين نيست كه اكثريت، نشانه حقانيت باشد. قرآن مجيد غالباً اكثريت ها را نكوهش نموده و به ستايش از برخي اقليتها مي پردازد، كه در اين مورد به عنوان نمونه، به برخي از آيات اشاره مي نماييم: 1- «ولا تجد أكثرهم شاكرين».[1] (اكنون آنان را سپاسگذار نخواهي يافت.)2- «إن أوليائه الاّ المتّقون ولكنّ أكثرهم لا يعلمون».[2] (اولياي وي نيستند مگر پرهيزكاران، وليكن اكثر آنان نمي دانند.)3- «وقليلٌ من عبادي الشّكور».[3] (واندكي از بندگان من سپاسگذارند).بنابراين، انسان واقع گرا، هيچگاه نبايد از اقليت پيروان آيين خود بهراسد و نيز نبايد به خاطر اكثريت آنان مباهات كند. بلكه شايسته است چراغ عقل را روشن سازد و از نور و فروغ آن بهره مند گردد. مردي به اميرمؤمنان علي (عليه السلام) عرض كرد: چگونه ممكن است كه مخالفان تو در جنگ جمل، كه اكثريت نسبي را تشكيل مي دهند، بر باطل باشند؟امام (عليه السلام) فرمودند: «حق و باطل، با مقدار پيروان، شناخته نمي شود، حق را بشناس، اهل آن را خواهي شناخت. باطل را بشناس، اهل آن را خواهي شناخت».بر يک فرد مسلمان لازم است كه اين مسأله را از طريق علمي و منطقي تحليل نمايد و آيه «ولا تقف ما ليس لك به علمٌ»[4] را بسان چراغي فرا راه خود قرار دهد. گذشته از اين، هر چند شيعه از نظر جمعيت به پايه اهل تسنن نمي رسد، اما اگر سرشماري دقيقي صورت گيرد، معلوم خواهد شد كه يک چهارم مسلمانان جهان را شيعيان تشكيل مي دهند، و آنان در نوع مناطق مسلمان نشين دنيا زندگي مي كنند[5] و در تمام برهه هاي تاريخ، در ميان آنان دانشمندان و نويسندگان نام آور و صاحبان تصانيف و آثار مي زيسته اند. شايسته است روشن گردد كه پايه گذاران علوم اسلامي نيز غالباً شيعه بوده اند كه در ميان آنان: ابوالأسود دوئلي ، پايه گذار علم «نحو». خليل بن احمد، پايه گذار علم «عروض». معاذ بن مسلم بن ابي ساره كوفي ، پايه گذار علم «صرف».و ابوعبدالله محمد بن عمران كاتب خراساني (مرزباني ) يكي از پيشتازان علم بلاغت به چشم مي خورند. [6] براي آگاهي بيشتر بر تأليفات انبوه علما و دانشمندان شيعه، كه شمارش همه آنها بسيار دشوار است، مي توانيد به كتاب ارزشمند «الذريعة إلي تصانيف الشيعة» مراجعه كنيد و نيز جهت آشنايي با شخصيت هاي بزرگ شيعه، كتاب «اعيان الشيعة» و براي كسب اطلاع از تاريخچه شيعيان «تاريخ الشيعة» را ملاحظه فرماييد.
--------------------------------------------------------------------------------
[1] - اعراف: 18.
[2] - انفال: 34.
[3] - سبأ: 13.
[4] - اسراء: 36.
[5] - براي توضيح بيشتر، به كتاب «اعيان الشيعه، ج1، بحث12، ص194» مراجعه شود.
[6] - در اين مورد، مي توانيد به كتاب «تأسيس الشيعه»، به نگارش سيد حسن صدر مراجعه فرمائ

منبع : سایت الغدیر
http://www.al-ghadir.org/Show.php?Page=ViewQA&QAID=4



 
 
ساعت ۱٢:۳٠ ‎ق.ظ روز جمعه ۱٩ خرداد ،۱۳۸٥  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!
سید صابر طباطبائی یزدی متولد 1360 هجری شمسی و 20 فوریه 1982 هجری قمری می باشد.
[[سید صابر طباطبایی یزدی]]

فارغ التحصیل که خدا نکنه اما فعلا با مدرک لیسانس و یا مهندسی کامپیوتر (رایانه) نرم افزار از [[دانشگاه شمال]] تحصیل کرد. 1379 تا 1383

دبستان رسالت:

معلم کلاس اول ایشان خانم اکباتان : سال تحصیلی 1367-1368


دبستان امید انقلاب :
کلاس دوم خانم برادران : سال تحصیلی 1368-1369
کلاس سوم خانم نوشین پیمان : سال تحصیلی 1369-1370
کلاس چهارم خانم خورشاهیان : سال تحصیلی 1370-1371
کلاس پنجم آقای درستی : سال تحصیلی 1371-1372


راهنمایی نمونه مردمی امامت : سال تحصیلی 1372-1373

مدیر : جناب آقای عربی


راهنمایی دولتی هدایت : سال تحصیلی 1373-1375

آقای باشتنی ابوالفضل
آقای مسیحی


دبیرستان علامه طباطبائی : سال تحصیلی 1375-1378
3 سال دبیرستان

استاد ارجمندم جناب آقای بروجردی سعید


پیش دانشگاهی ادیب : سال تحصیلی 1378-1379


 
ایمان ما ایمان نوین باشد یا ... ایمان قدیمی و شبان گونه؟
ساعت ۳:۳٧ ‎ق.ظ روز یکشنبه ۱٤ خرداد ،۱۳۸٥  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!
پدرم همیشه از قول امام میگه که تصور کسانی که زمان پیامبراز دین داشتند از تصدیق مردمی که امروزه زندگی می کنند بالاتره. و چرا؟
اول باید گفت که تصور پله ورودی به تصدیق و ...
دوم باید گفت و فهمید که چرا ایمان هم عصران ما در دنیایی که علومی مثل فناوری اطلاعات و برای کمک به بشر آمده اند جلوی ایمان و شناخت آنها را گرفته؟
آره وقتی همه ما مجبوریم برای هر چیزی یک ماتریس و یا تصور فیزیکی و یا تصور شیمیایی در ذهن متصور شویم و عادت کردیم مسائل را یا ریاضی و یا فیزیک و یا شیمی فرض کنیم، پس چگونه می توانیم بعض مسائل دیگر را درک کنیم.
انگار بشر امروزی نیازمند شبیه سازی غلطی شده که او را فقط در درک و فهم علوم ریاضی و فیزیک و شیمی کمک و یاری می کند. اما در درک مسائل ماورائی عاجز می کند.
مگر آنکه با احادیث و تعابیر آشنا باشد.
این روز ها همه به دنبال نظر کارشناسی شده اند دیگر هیچ کس از معرفت و اسلام و نظر و تدبیر بزرگان و ائمه دین که بر گرفته از دین و دانش خدایی است نمی پرسند.
گویا به تعبیر قرآن دل هاشان پر از تیرگی شده و راه های ورود نور به قلبشان را با دوده اندوده اند. و با گناه و سوء ظن و تبلیغات بر ضد حافظان دین با دست خویش و اراده خود راه در رویی برای فرار از شیطان برای خود فراهم نکرده اند یا باقی نگذاشته اند !!!؟
همه دنبال دلیل و استدلال های قرن بیستمی رفته ایم. یادش بخیر چند هفته پیش که توی حرم مطهر امام خمینی بودیم بابا می گفت ایمان اون چوپونه واسه همین عمیق تره چون دنیا نه تنها خودش بلکه استدلالات به قول معروف مهندسی مابانه اش هم ایمان ها رو به جای .. سست تر کرد.


 
آيه الکرسی تا حالا واسه من فقط يه دو تا سوره بود
ساعت ٤:٢۱ ‎ب.ظ روز چهارشنبه ۱٠ خرداد ،۱۳۸٥  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!

آيه الکرسی تا حالا واسه من فقط يه دو تا سوره بود که حفظ کرده بودم و همون بهتر که حالا با اين داستان جالب با مضمون واقعی اون آشنا شدم.

يه حديثی شنيدم که از شما می خوام منبع دقيقش رو به همراه جملات دقيق اون رو به من بديد !!! خواهشا اگر کسی می تونه دقيق اين جملات رو به من بده ....

چون کسی که برام تعريف کرد فقط درس رو به من داد و صحبتی از منبع در حين تلمذ از ايشون به ذهنم ترسيد.

می گن يه جنابی مياد پيش امام صادق (ع) و سوالی می پرسه و اينجوری مطرح می کنه که عده ای از اهل سنت ديده شده است که دستورات اسلام را تام و کمال رعايت می کنند و عده ای از تشيع ديده شده که نمی کنند. اعم از سر وقت نماز خواندن و قرآن رو کامل آموختن و ....

امام صادق جواب می دهد که اختلاف در پيرو علی بودن و نبودن است.

کسی که شيعه است در مضمون اين آيه می گنجد :

الله ولی الذين آمنوا يخرجهم من الظلمات الی النور

خدا خود ولی کسانی می شود که ايمان آوردند و آنها را ؛گر؛ در ظلمت و نادانی باشد به سوی نور و معرفت هدايت می کند.

و اما سنت و غير مسلمان:

والذين کفروا اولياء هم الطاغوت يخرجونهم من النور الی الظلمات اولئک اصحاب النار هم فيها خالدون

و آنهايی که به دين خدا کافر شدند ولی آنها طاغوت می شود و از نور به سمت ظلمات و جهل و نادانی می روند و همانان از اهل دوزخی هستند که ...( از اينجا به بعد رو بهتره من ترجمه نکنم چون من اينکاره نيستم بهتره به تفسير الميزان در اينترنت مراجعه کنيد.

من منظورم رو واسه اونی که بايد بخونه و به کار ببنده گفتم و ايشالا که تونسته باشم برسوندم