خدا آدم را بر صورت خود آفرید
ساعت ۱۱:۱۳ ‎ب.ظ روز شنبه ٢۸ اردیبهشت ،۱۳۸٧  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!

باب ششم در بیان آنکه خداى عز و جل جسم و صورت هیچ یک نیست.جواب نوشت که پاک و منزه است آنکه چیزى مثل او نیست نه جسم است و نه صورت. (1) حدیث کرد ما را احمد بن محمد بن یحیى عطار رحمه الله از پدرش از سهل بن زیاد آدمى از حمزة بن محمد که گفت بحضرت ابو الحسن (ع) نوشتم و او را از جسم و صورت سؤال کردم در جواب نوشت که پاک و منزه است آنکه چیزى مثل او نیست. (2) حدیث کرد ما را على بن احمد بن عبد اللَّه بن احمد بن ابى عبد اللَّه برقى «رضى» از پدرش از جدش احمد بن ابى عبد اللَّه از پدرش از عبد اللَّه بن بحر از ابو ایوب خزاز از محمد بن مسلم که گفت حضرت باقر (ع) را سؤال کردم از آنچه روایت میکنند که خداى عز و جل آدم را بر صورت خویش آفرید فرمود که آن صورت صورتى بود که خدا آن را احداث و خلق فرمود و خدا آن را برگزید و بر سائر صورتهاى مختلفه که خلق نموده اختیار فرمود پس آن صورت را بخود نسبت داد چنان که خانه کعبه را بخود و روح را بخود نسبت داد و فرمود که خانه من و فرمود وَ نَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِی یعنى و بدمم در آن از روح خویش‏

(1) حدیث کرد ما را احمد بن حسن قطان گفت که حدیث کرد ما را ابو سعید حسن بن على بن حسین سکرى که گفت حدیث کرد ما را حکم بن اسلم گفت که حدیث کرد ما را ابن علیه از جریرى از ابى ورد بن ثمامه از على (ع) که میفرمود که پیغمبر (ص) از مردى شنید که بمردى میگفت که خدا زشت گرداند روى تو و روى کسى را که بتو شباهت دارد حضرت (ع) فرمود که چنین مکن و این سخن را مگوى که خدا آدم را بر صورت او و آدم بیکدیگر میماند. (2) مترجم گوید که مؤلف بعد از ذکر این حدیث گفته که مصنف این کتاب میگوید که فرقه مشبهه از این حدیث اولش را ترک کرده‏اند و گفته‏اند که‏ ان اللَّه خلق آدم على صورته‏ یعنى بدرستى که خدا آدم را بر صورت خود آفرید و در معنى آن گمراه شده‏اند و دیگران را گمراه کرده‏اند. (3) حدیث کرد ما را احمد بن زیاد بن جعفر همدانى رحمه اللَّه گفت که حدیث کرد ما را على بن ابراهیم بن هاشم از پدرش از على بن معبد از حسین بن خالد که گفت بحضرت على بن موسى الرضا علیهم السلام عرض کردم که یا ابن رسول اللَّه مردم روایت میکنند که رسول خدا (ص) فرمود که خدا آدم را بر صورت خود آفرید فرمود که خدا ایشان را بکشد اول حدیث را حذف کرده‏اند و آن را انداخته‏اند بدرستى که رسول خدا (ص) بدو مرد گذشت که یک دیگر را دشنام میدادند و از یکى از ایشان شنید که برفیقش میگفت که که خدا زشت کند روى تو و روى کسى را که بتو شباهت دارد حضرت (ص) فرمود که اى بنده خدا این را ببرادرت مگو زیرا که خداى عز و جل آدم را بر صورت او آفریده.



 
شیطان و معصیت و رانده شدن او (تفسیر سوره ی اٍسراء )
ساعت ۱٢:٥٥ ‎ق.ظ روز پنجشنبه ۱٢ اردیبهشت ،۱۳۸٧  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!
معصیت اونه که عالما عامدا باشه نه اینکه از روی سهو و نسیان و اجبار.تمامی معاصی به شرک منتها از نوع ضعیف از اون بر می گردند. چگونه؟ یعنی شخص گناهکار می گوید: من هیچ عذری ندارم، می دانم که تو ای خدا راضی نیستی، من تشخیص می دهم که می بایست انجام دهم. و این استکبار در مقابل حکم و علم خداست. و همین استکبار بود که شیطان را راند.در حین ایمان هیچ کسی دروغ نمی گوید.ممکن است کسی خبری را درست می انگارد. اما خبر دروغ باشد. ولی خبر دهنده دروغ گو نیست. تحقیق کرده و اشتباه فهمیده مگر آنکه تحقیق نکرده باشد و دست به شیوع یک شایعه زده باشد که موضوعی جداست.عصاره ی هر گناهی شرک است. (انا خیر منه) که شیطان گفت. هر کسی این را بگوید تریبون شیطان شده است و باید دقت کرد.در سوره ی بقره هم طالوت و جالوت و جای دیگر داوود و مانند آن نیز رهبری را برتری و رجحان خود می پنداشتند و نه آن چیزی که خدا فرمان داد. (نحن احق بالملک منه) بقره 247بررسی کنیم ببینیم شخصی بود که آرام بود. در حادثه ای چون تمرین نکرد و محاسبه و مراقبه نداشت امتحان شد. در دلش وسوسه افتاد که فلان حرف را بزن. او که آرام بود، چه چیزی و چه کسی او را به حرف و بدددددد و بیراه گفتن و دیگران را نادان شمردن انداخت. و دیگران را به کج فهمی مجرم کرد؟ این همان شیطان است. قرآن هر قصه ی مهمی را که بازگو می کند، پای شیطان که وسط باشد چنین وسوسه ی هراسان شیطانی ای نیز میتوان یافت.حجر 29 و 31 تا 40 این سوره.داستان شیطان را بازگو می کد اما در اسراءشیطان از اینکه خداوند از روحی خود در آن دمیده خبر ندارد. دستور سجده که می آید، ابا می کند و مستکبر می شود، در پس این ابا و رد کردن مثل آدمی که دیگر لب به فحاشی باز کرده و فهمیده حق با او نیست به شدت ادامه می دهد تا جایی که دیگر ترمزی و خضوعی در خود نمی  یابد. و همین طور بیشتر سقوط کرده و در دره ی عمیق خودپرستی به عبادت غیر خدایی چون خود مشغول شده و از درگاه خدا رانده شده و هنوز هم داغ تر از قبل در حالی که برای خود جنودی دستو پا کرده با سپاهیان و خیل خود خشمناک از عبادات 5000 ساله خود که همه را یکجا آتش زده هنوز در حال استکباری بزرگ تر از قبل و باقیات ناصالحاتی بزرگ تر از قبل است.

 
پیامبر
ساعت ۳:٥۳ ‎ب.ظ روز سه‌شنبه ۱٠ اردیبهشت ،۱۳۸٧  
●به اشتراک گذاشتن اين مطلب در شبکه ها ی اجتماعیshare in your twitter account،share in your facebook wall،share in balatarinn،share in delicious،share in Yahoo Buzz،share in Digg it،share with Google Buzz،share in Cloob،share in viwio !!!
پیامبر اسلام و سختی هایی که او کشید و آزار و اذیت هایی که می شوند.
درخواست مشرکان برای معجزه وعقاب آن و استدلال قرآن
امت پیامبر و مصونیت از عذاب (۱-در زمان زنده بودن پیامبر و یا استغفار)
از استغفار غفلت نکنید.
فرق رویا و بیداری و یقظه و مراحل آن در سیر و طریق
جلسات بعد از نماز صبح پیامبر شهودی بوده است.
بنویسید تا فراموش نکنیدکه بیاندیشید.
پیامبر: فصافحتکم ملائکه با دستت یادداشت کن تا حدیث ما را همیشه به یاد داشته باشی.
خواب معصومین حجت است.
خداوند چه کسانی را لعن کرده است.
در وصف بهشت جنان داریم و ثمر و نه درخت این چه باغ بدون درختی است؟
سجده نکردن گناه بزرگ و دلیلی رانده شدن شیطان بود و یا